•  Ilmainen toimitus yli 199 €
  •  365 päivän palautusoikeus
  •  Yli 10 000 valaisinta

Osto- ja toimitusehdot

 

1. Yleistä

Jotta voit rekisteröidä tilin meillä tai ostaa tuotteita verkkosivuiltamme, sinun tulee olla vähintään 18-vuotias. Jos olet alle 18-vuotias, tarvitset huoltajan suostumuksen.Ostamalla tuotteita valikoimastamme ja/tai rekisteröimällä tilin hyväksyt kulloinkin voimassa olevat yleiset ehdot ja vahvistat, että antamasi tiedot itsestäsi ovat oikeita.

 

2. Ostoksesi Lampan.fi-sivustolla

Nämä osto- ja toimitusehdot koskevat, kun ostat tuotteita verkkokaupasta Lampan.fi Suomessa (online), euroina (EUR), ja tuotteet toimitetaan sinulle Suomeen. Ostoksesi kuuluu näiden ehtojen piiriin siinä versiossa, joka on voimassa ostohetkellä. Pidätämme oikeuden muuttaa näitä ehtoja tarvittaessa ilman ennakkoilmoitusta. Muistathan aina säilyttää ostotodistuksesi (tilausvahvistus) ostoksen yhteydessä. Kaikkiin tuotteen hintoihin sisältyy arvonlisävero voimassa olevan lain mukaisesti. Varaamme oikeuden mahdollisiin painovirheisiin kaikissa myyntikanavissamme. Lisäksi pidätämme oikeuden siihen, että myyntikanavissamme tai mainosmateriaaleissamme esitellyt tuotteet voivat loppua varastosta tai poistua valikoimasta. Hintamme ja maksumme voivat muuttua tekijöiden vuoksi, joihin emme voi vaikuttaa, kuten merkittävät raaka-ainehintojen muutokset, valuuttakurssimuutokset tai arvonlisäveron muutos.  

Nämä ehdot koskevat myös yritysasiakkaita (esim. osakeyhtiöt, toiminimiyrittäjät, avoimet yhtiöt, kommandiittiyhtiöt, taloudelliset yhdistykset, aatteelliset yhdistykset tai muut tahot, joita ei voida pitää kuluttajina).

 

3. Yhteystiedot

Lampanin yhteystiedotAsiakaspalvelun yhteystiedot
Lampan Sweden ABhttps://lampan.fi/info/asiakaspalvelu/
Härlövsvägen 21Sähköposti: info@lampan.fi
35250 Växjö SWEDENOsoite: Härlövsvägen 21
EU VAT: SE55948170320135250 Växjö SWEDEN

 

4. Takuu

Jotta voit tuntea olosi turvalliseksi ostopäätöksesi kanssa, Lampan myöntää takuun kaikille tuotteille. Lampan tarjoaa yhden vuoden takuun. Takuu kattaa tuote- ja materiaalivirheet. Takuuajan sisällä korvataan tuotteen virheiden korjauskustannukset, kuten korjaukset, varaosat ja vaihtotuote, edellyttäen, että vika voidaan jäljittää tuotteen alkuperäiseen valmistusvirheeseen. Takuu ei kata käyttövirheitä tai väärinkäytöstä johtuvia vahinkoja. Jokainen toimittaja myöntää myös oman takuunsa, joka voi olla jopa 10 vuotta. Tarkista takuuehdot toimittajalta tai Lampanilta koskien juuri sinun ostostasi. Jos olet yritysasiakas, on tärkeää varmistaa, kattaako takuu tuotteen ammattikäytössä, julkisissa tiloissa tai vastaavassa ympäristössä.

 

5. Toimitus

Lampan.fi-kassalla näet, mitkä toimitusvaihtoehdot ovat saatavilla juuri sinun postiosoitteeseesi ja mitä ne maksavat. Lampan ei takaa, että kaikki toimitusvaihtoehdot ovat mahdollisia kaikille osoitteille tai alueille. Joillekin alueille toimitettaessa saattaa lisätä ylimääräisiä kuljetuspäiviä. Toimitus Ahvenanmaalle ei ole mahdollista. Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä Lampanin asiakaspalveluun.

Vastuusi asiakkaana:

  • Sinun vastuullasi on tarkistaa tilausvahvistuksesi ja varmistaa, että yhteystietosi ovat oikein ennen toimitusta. Toimituksen yhteydessä tai mahdollisen toimitusviiveen sattuessa Lampan ilmoittaa sinulle asiasta antamiesi yhteystietojen kautta. Jos yhteystietosi eivät ole oikein, Lampan ei voi taata toimituksen onnistumista.
  • Ota vastaan toimitus.
  • Varmista, että voit vastaanottaa tilauksen sen saapuessa. Vaikka antaisit toisen henkilön noutaa pakettisi, olet silti itse vastuussa tämän asiakirjan ehtojen täyttämisestä, koska olet tehnyt ostosopimuksen. Huomioithan, että vastuu tuotteista siirtyy sinulle ostajana heti, kun toimitus on luovutettu.

Postipaketti noutopisteeseen Postin kautta

Paketti toimitetaan lähimpään postin noutopisteeseen antamasi osoitteen perusteella. Posti lähettää tekstiviestin, kun paketti on noudettavissa, ja lähettää yhteensä kolme muistutusviestiä ennen kuin paketti palautetaan lähettäjälle 7 päivän kuluttua. Jos et nouda pakettiasi säilytysajan puitteissa, Lampan pidättää oikeuden veloittaa 20EUR kattamaan aiheutuneet toimituskulut. Posti pidättää oikeuden toimittaa paketin toiseen noutopisteeseen, jos lähin tai valittu noutopiste on täynnä.

 

6. Vastuunrajoitus

Jos Lampan ei pysty täyttämään sopimusvelvoitteitaan viranomaistoimenpiteiden tai -laiminlyöntien, uuden lainsäädännön, työmarkkinakonfliktin, sodan tai sodan uhan, merkittävän yleisen järjestyksen häiriön, sabotaasin, äärimmäisten sääolosuhteiden, tulipalon, räjähdyksen, luonnonkatastrofin, onnettomuuden tai muun Lampanista riippumattoman ja kohtuudella ennakoimattoman tai ylittämättömän olosuhteen vuoksi, sillä on oikeus vapautua sopimusvelvoitteistaan. Tällaisessa tilanteessa Lampan ei ole velvollinen korvaamaan sinulle mahdollisia taloudellisia vahinkoja. Lampan pidättää oikeuden (Ruotsin lain sallimissa rajoissa) kieltäytyä myymästä Lampan-tuotteita jälleenmyyjille suojellakseen tuotemerkkiään. Tämän vuoksi Lampan voi pyytää asiakkailta lisätietoja oston yhteydessä. Lisäksi Lampan pidättää oikeuden kieltäytyä tai peruuttaa tilauksen, jos sitä pidetään tarpeellisena tuotemerkin suojelemiseksi. Tämä koskee kaikkia asiakkaita riippumatta tilattujen Lampan-tuotteiden määrästä sekä myynnin tai toimituksen sijainnista.

 

7. Tuotteiden palautus ja reklamaatio

14 päivän peruutusoikeus etäostoksille – koskee yksityishenkilöitä

Kun tilaat internetin kautta, sinulla kuluttajana on lain mukaan 14 päivän peruutusoikeus. Määräaika lasketaan siitä päivästä, kun vastaanotit tuotteen. Jotta voit käyttää peruutusoikeuttasi, sinun on osoitettava, että olet peruuttanut ostoksen tämän ajan sisällä ja ilmoittanut siitä Lampanille. Lampanin on rekisteröitävä peruutusilmoituksesi ennen kuin palautus voidaan hyväksyä ja lähettää takaisin, joten tuotteita ei voi palauttaa suoraan toimitushetkellä. Palautetun tuotteen hyvitys suoritetaan sen jälkeen, kun Lampan on käsitellyt palautuksen (yleensä 14 päivän kuluessa). Hyväksytyn palautuksen edellytyksenä on, että tuotteen alkuperäispakkaus on alkuperäisessä kunnossa, samoin kuin kaikki pakkausmateriaalit ja suojapakkaukset. Huomioithan, että jos olet käsitellyt tuotetta tai sen pakkausta enemmän kuin on tarpeellista ennen palautusta, palautussumma voi pienentyä vastaamaan tuotteen jälleenmyyntiarvoa. Vaihtoehtoisesti tuote voidaan lähettää takaisin sinulle.

Reklamaatio – yksityishenkilöille

Jos ostamasi tuote osoittautuu vialliseksi, on vahingoittunut toimituksessa tai lakkaa toimimasta takuuaikana, sinulla on oikeus tehdä reklamaatio. Huomioithan, että reklamaatio tulee tehdä kohtuullisessa ajassa siitä, kun vika havaittiin tai se olisi pitänyt havaita. Reklamaatio, joka tehdään 2 kuukauden sisällä, katsotaan aina tehdyn oikea-aikaisesti. Suosittelemme siksi tarkistamaan tuotteesi kohtuullisessa ajassa sen vastaanottamisen jälkeen. Älä jatka viallisen tuotteen käyttöä, jotta et pahenna vikaa. Ota yhteyttä Lampanin asiakaspalveluun heti, kun huomaat ongelman. Reklamaation yhteydessä tuote tulee aina palauttaa Lampanille, ellei toisin ole sovittu. Palautus tulee lähettää meille mahdollisimman pian sen jälkeen, kun olet saanut palautusohjeet. Pakkaa tuote huolellisesti, sillä olet vastuussa sen kuljetuksesta meille. Alkuperäispakkaus tulee suojata ulompaan kuljetuspakkaukseen.

Jos haluat käsitellä tapaustasi puolueettoman osapuolen kanssa, voit ottaa yhteyttä EU-komission vaihtoehtoiseen riidanratkaisupalveluun.

365 päivän avoin kauppa

Tarjoamme 365 päivän avoimen kaupan, jotta sinulla on mahdollisuus perua ostoksesi, jos se ei vastannut odotuksiasi. Avoin kauppa tarkoittaa, että saat rahasi takaisin, jos palautat käyttämättömän tuotteen yhdessä ostotositteen (tilausvahvistuksen) kanssa.

Palautuskulut

Palautettavan tuotteen hyvitys suoritetaan samalla maksutavalla, jota käytit ostoksen yhteydessä. Jos haluat palauttaa ostoksesi tai et ole vastaanottanut toimitustasi sovitusti, Lampan veloittaa sinulta palautuskulun. Tämä koskee myös noutamattomia postipaketteja. Myös peruutusoikeuden (14 päivän palautusoikeuden) käyttäessäsi vastaat itse palautuskustannuksista. Palautuskulu on 10EUR riippumatta pakettien koosta tai määrästä.

Vaihto-oikeus

Emme tarjoa maksuttomia vaihtoja. Jos haluat vaihtaa tuotteen, sinun tulee tehdä uusi tilaus verkkosivujemme kautta ja palauttaa alkuperäinen tuote tavallisen palautusprosessimme mukaisesti.

Erityisehdot tuotteiden palautukselle – yritysasiakkaille

Jos yrityksen ostama tuote osoittautuu vialliseksi, yrityksellä on oikeus tehdä reklamaatio. Suosittelemme ottamaan yhteyttä Lampanin asiakaspalveluun heti, kun vika havaitaan. Reklamaation yhteydessä tuote tulee aina palauttaa Lampanille, ellei toisin ole sovittu. Palautuksen tulee saapua Lampanille mahdollisimman pian sen jälkeen, kun palautusohjeet on vastaanotettu. Huomioithan, että yritysasiakkaana vastaat itse tuotteen kuljetuksesta palautuksen yhteydessä. Pakkaa tuote huolellisesti, sillä vastuu kuljetuksesta Lampanille kuuluu yritysasiakkaalle. Lampan ei korvaa välillisiä tai seurannaisvahinkoja (kuten voitonmenetystä tai liiketoimintamahdollisuuksien menettämistä), jotka ovat aiheutuneet yritykselle viallisen tai viivästyneen tuotteen vuoksi. Edellä mainitut ehdot avoimesta kaupasta ja palautuskustannuksista koskevat myös yritysasiakkaita.

 

8. Sopimus ja tilauksen peruminen

Kun olet tehnyt tilauksesi, lähetämme sinulle tilausvahvistuksen, joka osoittaa, että olemme vastaanottaneet tilauksesi. Useimmissa tapauksissa vahvistus saapuu muutamassa minuutissa, mutta joskus se voi kestää hieman kauemmin. Tarkistathan myös roskapostikansiosi, jos et ole saanut vahvistusta. Tilausvahvistus toimii sopimuksen vahvistuksena sinun ja meidän välillämme. Jos emme jostain syystä voi hyväksyä tilaustasi eikä tilausvahvistusta lähetetä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Kun olet klikannut "Suorita ostos" kassalla, tilaukseesi ei voi enää tehdä muutoksia. Joissakin tapauksissa voi olla mahdollista poistaa tuotteita tilauksesta tai peruuttaa koko tilaus ennen sen lähettämistä, mutta tämä riippuu siitä, kuinka pitkälle käsittelyprosessi on edennyt järjestelmässämme. Useimmissa tapauksissa käsittely tapahtuu hyvin nopeasti. Jos haluat peruuttaa tilauksesi, ota meihin yhteyttä välittömästi, niin voimme kertoa, onko se vielä mahdollista. Muussa tapauksessa sinulla on mahdollisuus käyttää peruutusoikeuttasi ja palautusoikeuttasi edellä mainitun kohdan 7 mukaisesti.

 

9. Maksuvaihtoehdot

Lampan tarjoaa useita eri maksuvaihtoehtoja, jotta voit valita itsellesi parhaiten sopivan maksutavan. Lue lisää alla tarjoamistamme maksuvaihtoehdoista.

Korttimaksu

Korttimaksut käsitellään järjestelmässä, joka täyttää PCI-DSS-tietoturvastandardin vaatimukset. Voit maksaa VISA- ja MasterCard-korteilla. Kun maksat maksukortilla, maksun käsittelee maksukumppanimme Qliro, mikä takaa nopean ja turvallisen maksutapahtuman. Maksu varataan tililtäsi heti ostoksen yhteydessä, ja rahat veloitetaan vasta, kun tilauksesi on lähetetty varastostamme. Jos sinulla on kysyttävää maksustasi, ota yhteyttä Qliroon heidän yhteystietojensa kautta https://www.qliro.com/fi-fi.

Suoramaksu Trustlyn kautta

Osta ja maksa suoraan pankkitililtäsi. Kun käytät suoramaksua, rahat veloitetaan tililtäsi heti ilman erillistä varausvaihetta. Maksutavasta ei peritä lisämaksuja.

ApplePay

Voit maksaa Apple Pay -suoramaksulla, mikä tarkoittaa, että rahat veloitetaan suoraan pankkitililtäsi, joka on liitetty Apple-tiliisi.

Lasku Qliron kautta

Lasku tulee maksaa 14 päivän kuluessa tilauksen lähdöstä varastoltamme. Laskutuslisä on 0 euroa. Lasku lähetetään sähköpostitse siihen osoitteeseen, jonka annoit tilauksen yhteydessä. Jos maksua ei suoriteta Eräpäivään mennessä, peritään (tällä hetkellä) 5 euron muistutusmaksu jokaista maksumuistutusta kohden ja kulloinkin voimassa oleva viivästyskorko. Perintäkulut (mukaan lukien muistutusmaksu) veloitetaan saatavien perintää

koskevan lain (513/1999) mukaisesti. Suorittamattomista maksuista peritään korkolain (633/1982) mukainen viivästyskorko. Kuluttajilta perittävä viivästyskorko on 7 prosenttiyksikköä korkeampi kuin kulloinkin voimassa oleva korkolain mukainen viitekorko.

Laskulla maksettaessa pidätämme oikeuden tehdä luottotietojen tarkistuksen Qliro AB:n kautta. Henkilötietojesi kerääminen ja käsittely sekä luottotietojen tarkistus ovat välttämättömiä, jotta voimme käsitellä pyyntösi 14 päivän luotolle. Katso Qliron täydelliset ehdot. https://assets.qliro.com/terms/fi/fi/terms/1/terms_invoice.pdf

Osamaksu Qliron kautta

Voit jakaa maksusi osiin käyttämällä Qliron osamaksupalvelua "Vähän kerrallaan". Osamaksua voi tehdä kahdella tavalla: kiinteällä tai joustavalla kuukausierällä. Kiinteällä kuukausierällä maksat saman summan joka kuukausi, kun taas joustavalla maksutavalla voit valita maksamasi summan jokaisella kerralla itse. Kaikki ostoksesi kootaan yhteen laskuun, joka lähetetään kuukauden puolivälissä. Osamaksun yhteydessä Qliro maksaa ostoksesi etukäteen, ja sinä maksat takaisin sovitussa aikataulussa. Tästä syystä kokonaishinta voi olla hieman korkeampi. Lopullinen kustannus riippuu valitsemastasi osamaksutyypistä ja takaisinmaksuajasta. Kassalla näet tarkalleen, kuinka paljon valitsemasi maksuaika maksaa, kun valitset "Vähän kerrallaan" -maksutavan.  

Lisätietoja löydät täältä. Katso myös Qliron täydelliset ehdot.

https://www.qliro.com/fi-fi/maksa/osamaksu

https://assets.qliro.com/terms/fi/fi/terms/1/terms_account.pdf

Maksa myöhemmin Qliron kautta

Voit valita pidemmän maksuaikataulun laskullesi käyttämällä Qliron palvelua "Maksa myöhemmin". Tällöin saat koontilaskun kaikista ostoksistasi, ja siihen lisätään 5 euron maksu, mutta muita kuluja ei peritä. Voit itse päättää, haluatko maksaa koko summan kerralla vai osamaksulla.  

Lisätietoja löydät täältä. Katso myös Qliron täydelliset ehdot.

https://www.qliro.com/fi-fi/maksa/osta-nyt-maksa-myohemmin

https://assets.qliro.com/terms/fi/fi/terms/1/terms_account.pdf

 

10. Henkilötiedot

Lampan Sweden AB, Y-tunnus: 559481-7032, on rekisterinpitäjä niille henkilötiedoille, joita Lampan kerää ja käsittelee. Lampan arvostaa yksityisyyttäsi ja haluamme, että tunnet olosi turvalliseksi antaessasi meille tietojasi. Meille on tärkeää olla avoimia siitä, miten käsittelemme henkilötietojasi, ja antaa sinulle tietoa selkeällä tavalla, jotta ymmärrät, miten tietojasi tullaan käsittelemään. Suomessa voimassa olevassa tietosuojakäytännössämme annamme sinulle tietoa siitä, miten käsittelemme henkilötietojasi, kun vierailet verkkosivuillamme, rekisteröit tilin Lampanilla, ostat tuotteitamme tai olet muulla tavalla yhteydessä meihin. Lampan kehittää jatkuvasti tietosuojakäytäntöjään, ja siksi voimme päivittää tietosuojakäytäntöämme tarvittaessa.

 

11. Muut ehdot

Petokset

Ilmoitamme poliisille kaikista petoksista, tietomurroista sekä niiden yrityksistä, jotka kohdistuvat yritykseemme. Pidätämme oikeuden evätä tai peruuttaa tilauksesi, jos meillä on syytä epäillä petosta, tietomurtoa ja/tai muuta verkkosivustomme väärinkäyttöä.

Hintatakuu

Lampan tarjoaa 14 päivän hintatakuun. Jos ostamasi tuote myydään halvemmalla hinnalla meillä ostoksesi jälkeen, sinulla on oikeus saada takaisin hinnan erotus. Hintatakuu on voimassa 14 päivää siitä, kun olet vastaanottanut toimituksen.

 

Tuote on lisätty ostoskoriisi